Naukowcy z Politechniki Wrocławskiej pracują nad narzędziem do wykrywania sygnałów świadczących o rodzącym się kryzysie wizerunkowym. System „Crisis Detector” będzie oparty na algorytmach sztucznej inteligencji, ma wykrywać cyberataki i pomóc firmom w szybkiej reakcji.
Prof. Maciej Piasecki i dr inż. Jan Kocoń z Katedry Sztucznej Inteligencji na wydziale informatyki i telekomunikacji chcą opracować system, który pomoże wyłapywać pierwsze oznaki sytuacji mogącej negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy, marki czy konkretnej osoby przedstawiany w mediach.
Zakładane rezultaty obejmują stworzenie narzędzia wspierającego zarządzanie ryzykiem cyfrowym, zwiększającego poziom cyberbezpieczeństwa i możliwości szybkiego reagowania na pierwsze oznaki kryzysu.
Będzie to unikalne rozwiązanie do automatycznego rozpoznawania w mediach – czyli prasie, radiu, telewizji, internecie i sieciach społecznych – sygnałów o potencjalnych sytuacjach kryzysu wizerunkowego określonych podmiotów – informuje uczelnia.
jsz