Politechnika Rzeszowska (PRz) otrzymała 360 tys. zł od samorządu województwa podkarpackiego jako wsparcie finansowe na zakup samolotu szkoleniowego dla studentów pilotażu. Statek powietrzny, który obecnie jest najbardziej potrzebny w Ośrodku Kształcenia Lotniczego (OKL) kosztuje od 1 do 1,5 mln zł. Pozostałą kwotę uczelnia wygospodaruje ze środków własnych.
W chwili obecnej flota OKL Politechniki Rzeszowskiej to 13 samolotów. Ośrodek wykorzystuje do kształcenia praktycznego pilotów cztery typy statków powietrznych: jednosilnikowe samoloty Socata TB-9 „Tampico” (7 egzemplarzy), jednosilnikowe samoloty Piper PA-28 „Arrow” (2 egzemplarze), dwusilnikowe samoloty Piper PA-34 „Seneca V” (3 egzemplarze) oraz przystosowany do wykonywania akrobacji samolot Zlin Z-242L (1 egzemplarz).
W toku szkolenia zintegrowanego, jakie prowadzi OKL najbardziej brakuje samolotu typu kompakt – wyjaśnia Mieczysław Górak, dyrektor ośrodka. Maszyny te są wykorzystywane w środkowym etapie szkolenia, głównie do wykonywania lotów według zasad IFR (instrument flight rules). Służą do szkolenia w zakresie wykonywania procedur nawigacyjnych: standardowych odlotów, dolotów, podejść oraz przelotów z wykorzystaniem tras nawigacyjnych.
jp