Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu znalazł się na czwartym miejscu w rankingu Press Top Marka w kategorii uczelni wyższych. Zestawienie dotyczy publikacji, które ukazały się łącznie na łamach prasy, w portalach internetowych oraz w social media – informuje uczelnia.
Medialność jest oceniana na bazie wskaźnika Impact – pozwalającego określić liczbę odbiorców, która mogła zetknąć się z przekazem na temat marki. Impact bazuje zarówno na podstawowych danych o zasięgu (nakład w przypadku prasy, liczba unikalnych użytkowników portali internetowych, liczba obserwujących na portalach społecznościowych), jak i na informacjach o zwyczajach czytelniczych, pozwalających ocenić realne dotarcie konkretnej publikacji do odbiorcy.
Twórca rankingu, Press – Service Monitoring Mediów, bierze pod uwagę wszystkie informacje redakcyjne ukazujące się w mediach (w pulę nie wchodzą reklamy ani materiały promocyjne), a okres badawczy obejmuje miesiące od czerwca 2019 do końca czerwca 2020.
jsz