Uniwersytet Gdański – jako jedyna uczelnia w Polsce – wykorzystał sztuczną inteligencję do swojej kampanii wizerunkowej. Kampania skupiona jest na prawdziwych emocjach, których doświadczamy, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych.
W filmie przedstawiona jest historia piątki studentek i studentów: Szymona, Karoliny, Oliwii, Krystiana i Martyny pochodzących z „pokolenia Z (Gen Z)”. Pokolenie to wyróżnia przede wszystkim dorastanie w świecie nowych technologii; wiedza i umiejętności zdobywane są również w sieci, a nauka łączona jest często z aktywnością na rynku pracy.
Wykorzystanie w kampanii sztucznej inteligencji, przy pomocy której zostały wygenerowane 4 różne kreacje, to celowy zabieg. W ten sposób chcieliśmy pokazać, że doskonale znamy możliwości nowych technologii, jednak zwracamy uwagę na autentyczność (ważną dla Pokolenia Z): otacza nas świat rzeczywisty, prawdziwe doświadczenia i emocje – czytamy w serwisie uczelni.
jsz