Studenci PWR Racing Team Politechniki Wrocławskiej szykują się do startu w zawodach Formuły Student. W lipcu wystartują na torach na Węgrzech i we Włoszech, a w sierpniu w Niemczech i Czechach. Zaprojektowany i zbudowany przez nich bolid RTX wykorzystuje najnowocześniejsze technologie – informuje uczelnia.
Struktura nośna RTX składa się z monokoku z włókna węglowego z przekładką aluminiową oraz ze stalowej ramy. W bolidzie zastosowano dwuwahaczowe zawieszenie typu push-rod z trzema amortyzatorami w układzie T-bar dla przedniej osi. Pojazd waży 190 kg – nieco więcej niż poprzedni bolid RT09.
Sercem bolidu jest silnik Hondy CBR 600RR o mocy 85 KM i o momencie obrotowym 63 Nm, połączony z zaprojektowanym przez studentów układem dolotowym oraz kolektorem wydechowym z tytanu. Na osi tylnej zastosowano stabilizator typu U-bar. Samochód wyposażony jest w niskoprofilowe 16-calowe opony osadzone na felgach z włókna węglowego.
jsz