Wpływ rodzaju nawierzchni drogowej na klimat akustyczny w otoczeniu dróg bada zespół drogowców z Wydziału Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej (PB). To element projektu badawczego p.t. „Innowacyjne metody redukcji hałasu drogowego i zasady ich stosowania – INREH”, realizowanego przez konsorcjum pięciu uczelni, finansowanego ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Podstawowym celem projektu jest określenie efektywnych, zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju rozwiązań prowadzących do obniżenia poziomu hałasu od ruchu samochodowego przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów ich wykonania i utrzymania – informuje PB.
Na realizację zadania „Analiza porównawcza hałaśliwości nawierzchni z uwzględnieniem rodzaju i prędkości pojazdów samochodowych pod kątem oceny klimatu akustycznego w otoczeniu dróg i prognozowania jego poziomu”, zespół drogowców z PB otrzymał 508 tys. zł.
jp