Działający w krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej (AGH) studencki zespół AGH Racing przez ostatnie dwa lata pracował nad nowym pojazdem – bolidem spalinowym. Jak zapewniają studenci, RTC 7.0 jest ich najszybszą, najtrwalszą i najbardziej innowacyjną konstrukcją.
Studenci po raz pierwszy zastosowali w nim lekką i sztywną kompozytową konstrukcję nośną zwaną monokokiem, która zapewnia przewidywalną i zgodną z założeniami pracę zawieszenia.
Odpowiednie zaprojektowanie pojazdu gwarantuje mu bardzo dobrą zwrotność i stabilność pracy elementów aerodynamicznych.
RTC 7.0 jest krótszy względem swoich poprzedników i ma obniżony środek ciężkości o około 40 mm. Zasilany jest zmodyfikowanym silnikiem z Hondy CBR 600RR generującym moc 100 koni mechanicznych przy masie 195 kg – informuje AGH.
W prace zaangażowanych było ponad 100 członków zespołu, którzy spędzili wiele miesięcy na projektowaniu, symulacjach i testowaniu.
jp