Sylwia Giza, doktorantka z Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, wygrała 6. regionalną edycję konkursu „Three Minute Thesis”. Jej wystąpienie „Wiem, że mnie obserwujecie! Reklama cyfrowa vs. prywatność” poświęcone było zobrazowaniu problemu ochrony danych osobowych w profilowaniu na potrzeby reklamy internetowej.
W swojej prezentacji doktorantka ujęła dwie perspektywy związane z profilowaniem: techniczną i prawną. Zaprezentowała skalę tego zjawiska oraz wskazała trudności, jakie pojawiają się w przypadku prób jego prawnej regulacji – informuje uczelnia.
„Three Minute Thesis” to ogólnoświatowy konkurs z zakresu komunikacji naukowej na licencji Uniwersytetu Queensland w Australii. Zadaniem uczestników jest zaprezentowanie tematyki pracy doktorskiej w sposób jak najbardziej przystępny dla szerokiego grona odbiorców. Muszą to zrobić w ciągu 3 minut i nie mogą korzystać z rekwizytów lub pomocy naukowych, oprócz jednego slajdu wyświetlanego przez cały czas prezentacji.
Więcej: https://us.edu.pl/szkola-doktorska/2023/11/21/three-minute-thesis-3mt/
jsz