Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu bada znaczenie robotyki w pracy socjalnej

10.04.2019

Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu wraz z partnerami z czterech europejskich krajów realizuje projekt PRoSPEro: Pedagogy of Robotics in the Social Professions in Europe. Działania realizowane są w ramach programu ERASMUS PLUS KA203 – Strategic Partnership for Higher Education.

Projekt dotyczy znaczenia robotyki we współczesnej pracy socjalnej. Naukowcy badają w jaki sposób upowszechnianie się rozwiązań związanych ze sztuczną inteligencją i robotyką zmienia realia pracy w przestrzeni szeroko rozumianej pracy socjalnej. Efektem projektu będzie propozycja programu kształcenia dla studentów pracy socjalnej i/lub pedagogiki społecznej uwzględniająca problematykę robotyki społecznej.

Partnerami projektu są: irlandzkie Institute of Technology SLIGO, National University of Ireland Galway i The Alzheimer Society of Ireland; duńskie VIA University College i Holsterbro Kommune, holenderski Twente University oraz hiszpański Universitat de Valencia – czytamy na stronie wrocławskiej uczelni.

 

jsz


Nauki techniczne Szkolnictwo wyższe