Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu zbada reprezentacje niepełnosprawności w grach

02.06.2020

Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu zrealizuje projekt „Kruche awatary. Reprezentacje niepełnosprawności w grach dla dzieci i młodzieży w warstwie językowej, wizualnej, fabularnej i strukturalnej”. Grant na badania pochodzi z konkursu zorganizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Naukowcy uczelni przeprowadzą analizę kilkudziesięciu gier wideo i gier planszowych. Mają one na celu określenie stopnia stereotypowości prezentowanych w grach bohaterów z niepełnosprawnościami. Badacze skupią się na wizualnych kontekstach awatarów postaci oraz na ich wpływie na fabułę, mechanikę i warstwę językową gier.

Badania określą także zakres dostępności gier z postaciami o wybranych formach niepełnosprawności fizycznej i kognitywnej dla różnorodnych grup odbiorczych wśród dzieci i młodzieży. Projekt rozpocznie się 1 stycznia 2021 roku i zakończy zorganizowaną w październiku konferencją naukową połączoną z prezentacją dwujęzycznego raportu z badań – informuje uczelnia.

 

jsz


Szkolnictwo wyższe