Naukowcy Interdyscyplinarnego Centrum Nowoczesnych Technologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu zbadali jak zmienia się mózg człowieka w trakcie treningu poznawczego. Wyniki ich badań opublikowano w prestiżowym czasopiśmie „Nature Communications”.
– Celem naszych badań było poszerzenie wiedzy o tym, jak funkcjonalne sieci mózgu optymalizują swoją organizację w trakcie wykonywania zadania poznawczego o wzrastającym poziomie trudności oraz w jaki sposób ten wzorzec reorganizacji zmienia się w trakcie treningu poznawczego – mówi dr Karolina Finc z zespołu badawczego.
Naukowcy zbadali aktywność mózgu 46 zdrowych ochotników. Do badań użyto m.in. czynnościowego rezonansu magnetycznego. Testy odbyły się przed treningiem oraz po dwóch, czterech i sześciu tygodniach jego trwania. Wyniki mogą pozwolić na zrozumienie tego, co w mózgu odpowiada za to, że ktoś uczy się szybciej, a ktoś inny wolniej i jaka charakterystyka sieci mózgowej ma na to wpływ – informuje uczelnia.
Więcej: https://www.umk.pl/wiadomosci/?id=26755
jsz