Studenci Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (KUL) zainicjowali ogólnopolską kampanię społeczną dotyczącą depresji.
Przygotowano m.in. serię filmów skierowanych do młodzieży, nauczycieli oraz rodziców. Ich celem jest zwrócenie uwagi na tę chorobę, wyjaśnienie jak jej przeciwdziałać oraz jak pomóc osobom, które się z nią zmagają. Akcja jest realizowana w ramach Światowego Dnia Zdrowia.
KUL przypomina, że każdego dnia miliony osób w Polsce zakłada maseczki, dezynfekuje dłonie i utrzymuje społeczny dystans, by uniknąć zakażenia COVID. W cieniu zagrożenia koronawirusem coraz więcej dzieci i młodzieży zmaga się z zaburzeniami depresyjnymi.
O depresji mówimy, gdy przestają nas cieszyć rzeczy, które do tej pory sprawiały nam przyjemność – podkreśla ekspertka KUL, psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi i młodzieżą dr Natalia Kajka.
W ramach akcji powstała strona internetowa https://www.poproszeusmiech.pl , na której umieszczono najważniejsze informacje oraz test Inwentarz Depresji. Dzięki niemu, każda z osób może wstępnie oszacować stan swojego zdrowia psychicznego.
jp