Politechnika Warszawska, Politechnika Gdańska i Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie wraz ze spółkami Orlen Asfalt, Grupą Lotos i Budimex stworzyły konsorcjum na rzecz rozwoju technologii podnoszących trwałość i obniżających koszty budowy dróg.
Konsorcjum realizują projekt badawczy „Optymalizacja konstrukcji asfaltowej nawierzchni drogi dzięki zastosowaniu asfaltów modyfikowanych”.
Jak informuje Polski Koncern Naftowy Orlen, producenci i naukowcy chcą potwierdzić wpływ asfaltów modyfikowanych i wysokomodyfikowanych polimerem, czyli tzw. asfaltów HiMA (Highly Modified Asphalt) na trwałość nawierzchni drogowej, a w konsekwencji na zmniejszenie kosztów budowy i utrzymania dróg. Wyniki badań, które znane będą już w przyszłym roku, powinny pokazać zalety budowania nawierzchni z asfaltami modyfikowanymi polimerami. Naukowcy zbadają m.in. wpływ wykorzystania asfaltów modyfikowanych i PMB HiMA w miejsce stosowanych dotąd asfaltów drogowych, do różnych warstw konstrukcji nawierzchni.
jp