Naukowcy z Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej wspólnie z warszawską firmą Sim Factor zaczynają prace nad pełnokabinowym symulatorem i systemem szkoleniowym dla motorniczych tramwajów. Technologia wykorzysta system kamer, czujników oraz eye-tracking – informuje uczelnia.
Symulator będzie pierwszym takim rozwiązaniem na rynku. Zostanie umieszczony na ruchomej platformie (motorniczy będzie czuł w nim drgania jak w prawdziwym tramwaju w czasie jazdy po szynach), a umieszczone tam czujniki i technologie pozwolą na wieloaspektową ocenę działań kierującego.
Motorniczy będzie testowany w różnych warunkach atmosferycznych, przy zmiennej intensywności ruchu pojazdów i określonych założeniach w ruchu pieszych. System będzie oceniał, jak radzi sobie w konkretnych warunkach i kiedy wychwyci problemy kierującego w określonych sytuacjach, będzie to sygnał dla szkoleniowca, by w większym stopniu skupić się z motorniczym nad jazdą w takich warunkach.
jsz