Zespół naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego podsumował 10 miesięcy e-learningu w specjalnym raporcie „Nauczanie zdalne. Oswojenie (nie)znanego”.
W raporcie czytamy, że w przyszłości zdobywanie dyplomów może być możliwe bez wychodzenia z domu. Zdalna edukacja pozwoli również na szerszy dostęp do zajęć z zaprzyjaźnionych uczelni z całego świata. Pozwoli to na jeszcze większą personalizację uczenia się i dostosowywanie zajęć do możliwości oraz zainteresować studenta.
Jak zauważają autorzy raportu, „start-upy aktywne w obszarze tworzenia narzędzi dla zdalnej edukacji pracują nad rozwiązaniami, które w oparciu o algorytmy i dane o sposobie uczenia się mają generować indywidualne ścieżki nauczania”.
Wśród głównych wyzwań dla e-learningu wymieniono: zapobieganie mechanizmom cyfrowego wykluczenia, utrzymywanie odpowiedniej motywacji studentów do nauki oraz nieznane efekty psychologiczne i dydaktyczne nauczania zdalnego.
jp