Nawet o 30 mln złotych rocznie może poprawić się wynik finansowy przedsiębiorstwa, które umiejętnie angażuje uwagę użytkowników mediów społecznościowych. Badacze z Akademii Leona Koźmińskiego (ALK) w Warszawie ustalili, że liczba obserwujących profil firmy na LinkedInie przekłada się na jej przychody.
Specjaliści z ALK w zakresie zarządzania i ekonomii skupili się na 300 firmach z listy S&P 500, czyli indeksu, który notuje 500 najważniejszych spółek z amerykańskich giełd.
Zbadaliśmy firmy z aktywnymi profilami na LinkedInie — tłumaczy dr hab. Paweł Korzyński, który zajmuje się problematyką przywództwa. Próba obejmowała 99 sektorów, pogrupowanych w kategorie, takie jak: usługi, dobra konsumpcyjne, finanse, opieka zdrowotna, towary przemysłowe i technologie. Zauważyliśmy, że wzrost liczby obserwujących profil firmy na LinkedInie o 1 proc. koreluje ze wzrostem przychodów tego przedsiębiorstwa o 0,5 proc. — podkreśla Korzyński.
jp