Naukowcy z wydziału nauk politycznych i dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu badają wpływ informacji w mediach na zachowania społeczne w czasie pandemii.
Głównym założeniem prowadzonego badania jest analiza przekazów medialnych w ogólnodostępnych polskich telewizyjnych programach informacyjnych oraz internetowych portalach informacyjnych w warunkach pandemii COVID-19 oraz weryfikacja ich wpływu na nastroje i zachowania społeczne – czytamy w serwisie uczelni.
Badania pozwolą uzyskać informacje o rodzajach emocji, jakie rodziły się pod wpływem przekazów medialnych emitowanych w czasie pandemii oraz sprawdzić, czy, a jeśli tak, to w jaki sposób te emocje wpłynęły na decyzje i zachowania odbiorców. Wyniki będą cennym źródłem informacji w zakresie relacji medialnych w sytuacjach kryzysowych. Mogą też służyć jako swoista rekomendacja, jak komunikować zagrożenie, aby nie powodować drastycznych i skrajnych zmian nastrojów i zachowań społeczeństwa.
jsz