Na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego (UKSW) w Warszawie w dniu 13 grudnia odbyła się pierwsza konferencja „Etyka public relations”. Badacze i eksperci branży dyskutowali o etyce i standardach profesjonalnego PR.
Dyskusja koncentrowała się wokół opracowanie „Standardów profesjonalnego public relations”, w którym omówiono szczegółowo m.in. kwestie zachowań etycznych i znaczenia profesjonalizmu w branży PR.
Dodatkowo przygotowano słownik pojęć związanych z public relations. „Standardy” zostały opracowane przez Społeczny Zespół Ekspertów PR.
Profesjonalizm i etyka są̨ ze sobą̨ nierozerwalnie połączone, zwłaszcza w dziedzinach, które wpływają̨ na ludzkie decyzje, jak PR – piszą członkowie zespołu ekspertów. Chcemy przypomnieć, że public relations ma godzić́ interesy zleceniodawców, mediów i grup społeczeństwa, pozostawać w zgodzie z normami etycznymi i odwoływać się̨ do wartości – dodają.
jp