Studenci z koła naukowego PWr Solar Boat Team działającego na Politechnice Wrocławskiej przygotowują swoją łódź solarną do zawodów w Holandii. Konstruktorzy dodali nową powłokę lakierniczą, poprawili rozmieszczenie masy w pojeździe i doprecyzowali układ sterowania – czytamy w serwisie uczelni.
Jednoosobowa łódź wyścigowa ma prawie 6 m długości i 1,6 szerokości. Jest wyposażona w dziewięć paneli fotowoltaicznych o łącznej powierzchni 6 mkw. i pakiet akumulatorów litowo-fosfatowo- żelazowych (LiFePO4), które zasilają silnik napędowy o mocy 4.5kW – co odpowiada dwóm czajnikom elektrycznym.
Jednostka będzie w stanie osiągnąć prędkość 30 km/h. A docelowo, dzięki tzw. hydroskrzydłom, czyli specjalnym płatom nośnym montowanym pod kadłubem, będzie gwarantowała efekt lotu i redukcję oporów hydrodynamicznych. Łódź jesienią wystartuje w Holandii w zawodach Solar Sport One. W czasie konkursu oceniane są szybkość, zwrotność i efektywność energetyczna łodzi.
jsz