Debata z udziałem uczniów szczecińskich szkół zakończyła realizowany w latach 2017-2018 na wydziale humanistycznym Uniwersytetu Szczecińskiego projekt FilozofUS – czytamy w serwisie internetowym uczelni.
Celem projektu było podniesienie poziomu zdolności argumentacyjnych i komunikacyjnych młodzieży szkolnej województwa zachodniopomorskiego. Działaniem objętych było dziesięć szkół regionu – dziewięć liceów oraz gimnazjum, w których pracownicy oraz doktoranci wydziału humanistycznego prowadzili zajęcia z edukacji filozoficznej. Projekt był współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Podczas debaty uczniowie prezentowali swoje zdolności argumentacyjne broniąc odpowiedzi na pytania: „Czy komputer może myśleć jak człowiek?”; „Czy istnieją uniwersalne wartości kulturowe?”; „Czy można zrozumieć inne kultury?” oraz „Post-prawda a kłamstwo. Czy są tym samym? Czy post-prawda jest rodzajem prawdy , czy kłamstwa?”.
jsz