Warszawski startup stworzył aplikację poświęconą misji Apollo 11

19.07.2019

Warszawski startup Immersion, we współpracy z NASA i Smithsonian Institute, na 50 rocznicę lądowania na Księżycu stworzył aplikację AR (augmented reality – rozszerzonej rzeczywistości) „Apollo’s Moon Shot” przybliżającą misję Apollo 11, podczas której 21 lipca 1969 roku Neil Armstrong postawił stopę na Srebrnym Globie.

NASA dało nam dostęp do historycznych materiałów, jak zdjęcia czy nagrania z lądowania na Księżycu, które stały się częścią naszej aplikacji. Co więcej, postanowiliśmy wykorzystać niektóre z nich w poszczególnych sekwencjach, przykładowo podczas symulacji startu rakiety, w tle można usłyszeć prawdziwe nagrania rozmów – mówi Piotr Baczyński, CEO Immersion.

Immersion współpracowało już wcześniej przy projektach edukacyjnych z amerykańskimi instytucjami. Stworzyli szereg projektów dla Newseum – Muzeum mediów w Waszyngtonie, a niedawno we współpracy z Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku poprzez swoją aplikację ożywili T-Rexa. Warszawski startup 80 procent swoich zleceń realizuje na amerykańskim rynku.

Więcej:
https://immersion.pl/nasa/

jp


Innowacje