Zbadano wizerunek polskiej nauki w kraju i za granicą

14.08.2020

Fundacja Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) wykonała największy w Polsce i jak dotąd jedyny projekt dotyczący brandingu polskiej nauki pt. „Wizerunek polskiej nauki w kraju i za granicą – diagnoza efektywności i długofalowe środki wspomagające”, finansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu DIALOG. 

Przeprowadzone badania wykazały, że znaczący odsetek polskiego społeczeństwa nie potrafi wskazać wynalazków stworzonych przez polskich naukowców – aż 46% Polaków przyznaje, że nie zna odkrytych przez polską naukę urządzeń czy produktów. Mniej niż co drugi Polak deklaruje, że zna wynalazki odkryte przez rodaków (43%). 

Poza granicami Polski znajomość polskich odkryć także nie jest wysoka: deklaruje ją 22% mieszkańców krajów Unii Europejskiej oraz 20% mieszkańców USA. Jednak pomimo tych deklaracji spośród osób, które wskazały, że znają polskie wynalazki, tylko część potrafiła spontanicznie nazwać jakikolwiek wynalazek odkryty przez Polaków.

Więcej:
https://ibris.pl/wp-content/uploads/2020/08/Bia%C5%82a-ksi%C4%99ga-wizerunku-polskiej-nauki.pdf

jp


Wydarzenia