Politechnika Wrocławska razem z Siecią Badawczą Łukasiewicz i firmą Marigold pracuje nad zwiększeniem odporności układów podwozia pojazdów terenowych i specjalnych na obciążenia spowodowane ciężkimi warunkami pracy wynikającymi z jazdy po bezdrożach – informuje uczelnia.
Projekt realizowany jest w ramach programu na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa „Rozwój nowoczesnych, przełomowych technologii służących bezpieczeństwu i obronności państwa” pod kryptonimem „Szafir”. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przeznaczyło na prace naukowców ponad 5 mln zł.
Projekt obejmuje badania materiałów konstrukcyjnych oraz prace konstrukcyjne. Efektem ma być rozpoczęcie w Polsce produkcji nowoczesnych układów zawieszenia, które teraz są w dużej części importowane. Umożliwi to zwiększenie procentowego udziału części zaprojektowanych i produkowanych w Polsce, w odniesieniu do całkowitej wartości produkowanych pojazdów oraz wytworzy nowe miejsca pracy w kraju.
jsz