Studenci działającego na Politechnice Wrocławskiej PWR Racing Team zbudowali swój pierwszy bolid elektryczny wyposażony w systemy jazdy autonomicznej. Po 11 latach pracy nad bolidami spalinowymi utytułowany zespół, który należy do czołówki prestiżowych międzynarodowych zawodów Formuły Student, postawił przed sobą nowe wyzwanie.
– Najczęściej zespoły decydują się najpierw albo na przejście z napędu spalinowego na elektryczny, albo na systemy autonomiczne. Rzadko realizują te dwa projekty jednocześnie, bo to kwestia ogromu pracy, konieczności przeorganizowania zespołu i sprostania wielu nowym wymaganiom – mówi Radosław Wróbel, lider PWR Racing Team cytowany w serwisie uczelni.
Studenci zaprojektowali od podstaw niemal 90 proc. komponentów bolidu – w tym silniki, pakiet baterii i przekładnie planetarną. Opracowali też system autonomiczny: od rozwiązań percepcji odpowiedzialnych za skanowanie otoczenia, przez układy autonomicznego hamowania i skręcania, po algorytmy sterujące bolidem.
jsz