Jury IV edycji konkursu Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego na wyróżniająca się w roku 2017 rozprawę doktorską podjęło decyzję o przyznaniu Grand Prix dr Katarzynie Grzesiak z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy – za dysertację: Doświadczanie sukcesu w nauce przez studentów studiów doktoranckich.
Rozprawa ma postać etnografii pedagogicznej, której przedmiotem badań jest kolektywny przypadek doświadczania sukcesu w nauce przez studentów studiów doktoranckich w zakresie edukacji w Åbo Akademi w Vaasa w Finlandii. Dysertacja ma charakter teoretyczno-empiryczny i zawiera się w trzech częściach i w sumie ośmiu rozdziałach – czytamy na stronie internetowej bydgoskiej uczelni.
Polskie Towarzystwo Pedagogiczne od 2014 roku nagradza najlepsze rozprawy doktorskie. Celem konkursu jest promowanie pedagogicznych projektów naukowych cechujących się najwyższą jakością.
jsz