Dr hab. Katarzyna Molek-Kozakowska z Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Opolskiego realizuje projekt badawczy dotyczący krytycznej analizy dyskursu popularyzacji nauki. Artykuły opisujące jej badania ukazują się w prestiżowych czasopismach naukowych – informuje uczelnia.
Ostatnią publikacją badaczki jest „Making Biosciences Visible for Popular Consumption: Approaching Image-Text Relations in Newscientist.com Through a Critical Multimodal Analysis” na łamach amerykańskiego Qualitative Inquiry.
Badania dr Molek-Kozakowskiej prowadzone na styku językoznawstwa (stylistyki, pragmatyki, retoryki) oraz medioznawstwa i komunikacji mogą przyczynić się do zwiększania świadomości wpływu mediów informacyjnych na społeczeństwo oparte na wiedzy oraz do opracowania lepszych metod ograniczania zjawisk „fake news” i „clickbait”.
Mogą także wspomóc kształcenie dziennikarzy, specjalistów PR, moderatorów i administratorów informacji w trosce o etyczne standardy popularyzacji wiedzy naukowej.
jsz