Digital ethics – Orange i Uniwersytet Łódzki o zachowaniach polskich konsumentów

09.12.2020

Kobiety w Polsce znają się lepiej niż mężczyźni na nowych technologiach i chętniej z nich korzystają. Są też bardziej niezależne w kwestii wyborów moralnych i bardziej polegają na swoim sumieniu, niż męska część społeczeństwa. Mężczyźni z kolei chętniej deklarują, że na czymś się znają. To niektóre wnioski z opublikowanego właśnie raportu Digital Ethics. Dokument, wspólnie z firmą Orange opracował zespół naukowców z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Polki wyprzedzają męską część społeczeństwa w robieniu zakupów online (88%:82%), bankowości internetowej (82%:76%) czy komunikatorów (83%:74%). Biją też na głowę Polaków w korzystaniu z mediów społecznościowych (85%:69%). Jednym z niewielu obszarów, w którym mężczyźni mają niewielką przewagę jest korzystanie z technologii GPS.

Panowie za to dużo chętniej deklarują, że znają się na nowych technologiach. W takich zagadnieniach jak 5G, robotyzacja, pojazdy autonomiczne czy sztuczna inteligencja niemal dwa razy więcej z nich, w porównaniu z kobietami, określa się jako znawca tematu.  

Więcej:
https://static.uni.lodz.pl/dso/Digital_ethics_raport.pdf

jp


Wydarzenia