Naukowiec Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu zbada preferencje konsumentów piw rzemieślniczych

23.11.2020

Dr inż. Bartosz Wojtyra z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu realizuje projekt, który ma na celu określenie znaczenia neolokalizmu w preferencjach konsumentów piwa rzemieślniczego w Polsce. Na badania uzyskał finansowanie z konkursu Miniatura Narodowego Centrum Nauki – informuje uczelnia.

Temat, którym zajmuje się naukowiec, nawiązuje do zjawiska tzw. piwnej rewolucji polegającej na dynamicznym wzroście rynku piwa rzemieślniczego po 2011 r. (“craft beer revolution”). Wśród przyczyn jej rozwoju wskazuje się m.in. wzrost znaczenia tzw. neolokalizmu, który tłumaczy próbę stworzenia poczucia lokalnej tożsamości i związku z miejscem, w którym powstaje dany produkt.

Naukowiec chce dowiedzieć się jakie elementy neolokalizmu w strategii browarów mają znaczenie dla konsumentów regularnych i sporadycznych, jakie inne czynniki mają znaczenie dla konsumenta podczas wyboru piwa, i jakie są cechy charakterystyczne regularnych i sporadycznych konsumentów piwa rzemieślniczego w Polsce.

Więcej: https://amu.edu.pl/wiadomosci/aktualnosci/kandydaci/dla-mediow/komunikaty-prasowe/toast-za-badania-nad-lokalnym-rynkiem

 

jsz


Badania i rozwój