Chatbot we Wrocławiu automatyzuje znaczną część pracy wykonywanej przez pracowników miejskiego Biura Promocji. Pracuje prawie 5 miesięcy i ma coraz więcej zajęć.
W ciągu doby odpowiada na kilkadziesiąt pytań. Jest szybki i precyzyjny. Podaje informacje o imprezach i wydarzeniach w mieście, miejscach noclegowych, restauracjach, programach kin i teatrów czy przebiegu tras zwiedzania miasta. Pracownicy biura promocji zajmują się tylko tymi pytaniami turystów, z którymi chatbot nie jest w stanie sobie poradzić. Chatbot jest programem komputerowym, którego zadaniem jest prowadzenie konwersacji przy użyciu języka naturalnego.
Nasz chatbot pracuje na fanpage’u visitwroclaw.eu, stronie dla turystów odwiedzających Wrocław i obsługuje pytania po polsku – mówi Mariusz Pełechaty ze Studio KODA Bots, twórcy urządzenia. Nie jest wykluczone, że wkrótce pojawi się chatbot, który będzie pracował także po angielsku; po nim mają pojawić się wersje obsługujące język niemiecki, hiszpański oraz czeski.