Dr Tomasz Kopczyński z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego, wspólnie z zespołem realizuje innowacyjny projekt, którego celem jest zbadanie walorów terapeutycznych gier analogowych (np. planszówek, gier karcianych) w kontekście COVID-19.
Wiele osób, które chorowały na COVID-19, skarży się na mgłę mózgową – zespół objawów neurologicznych obejmujących zaburzenia koncentracji i pamięci krótkotrwałej, problemy ze skupieniem uwagi, dezorientację i zmęczenie.
Mgła mózgowa może występować w różnych schorzeniach, takich jak choroby autoimmunologiczne, borelioza, nerwica czy zespół przewlekłego zmęczenia. Ostatnio słyszy się o niej jako powikłaniu po przebyciu COVID-19 – czytamy w serwisie uczelni.
– W pedagogice i psychologii temat projektowania gier jako narzędzi wykorzystywanych w profilaktyce czy terapii jest dość słabo opisanym problemem, dlatego chcieliśmy się nim zająć – przyznaje lider projektu.
Więcej: https://us.edu.pl/gry-analogowe-lekarstwem-na-mgle-pocovidowa-badania-dr-t-kopczynskiego/
jsz