Zespół z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej (PW) zamierza opracować rozwiązanie, które będzie automatycznie identyfikować usterki oraz potencjalne zagrożenia na trakcji kolejowej.
Naukowcy chcą do tego wykorzystać platformy bezzałogowe zintegrowane z urządzeniami pomiarowymi. Do analizy zebranych danych posłuży system automatycznej identyfikacji usterek wykorzystujący sztuczną inteligencję – informuje PW.
Wykorzystując takie podejście, system będzie raportował nie tylko o widocznych usterkach na trakcji i w jej otoczeniu, ale przede wszystkim o potencjalnych uszkodzeniach. Działania prewencyjne istotnie wpłyną na jakość utrzymania trakcji.
– Innowacyjnym rozwiązaniem w projekcie będzie opracowanie stacji ładująco-dokującej dla drona – podkreśla dr inż. Antoni Kopyt z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa, lider zespołu. Rozwiązanie to ma zwiększyć autonomię pracy całego systemu. Dzięki stacji system staje się niemal bezobsługowy i wymaga wyłącznie nadzoru pracownika kolei.
jp