Zespół badaczy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu podjął się opracowania metodologii do cyklicznego badania w zakresie ekonomicznego przygotowania młodego pokolenia do rewolucji technologicznych. Opracowano narzędzia pozwalające na proces symulacji wyzwań, wobec których stanie młode pokolenie, dokonując wyboru ścieżki kariery.
W badaniach wzięli udział uczniowie drugich klas liceów, techników oraz szkół branżowych. Badano kompetencje, które uznano za szczególnie ważne dla kompetencji przyszłości: kompetencja alfabetyzacji matematycznej (umożliwiająca określenie kompetencji analitycznych), kompetencje etyczne i obywatelskie, komunikowanie, kreatywność, praca zespołowa, samoorganizacja pracy i planowanie działań, tworzenie treści cyfrowych i zdolność do szukania informacji z wykorzystaniem IT oraz uczenie się nowych zagadnień.
Wykonane badania wskazały na deficyty kompetencyjne wśród uczniów, które są znaczne przede wszystkim wśród uczniów szkół branżowych – informuje uczelnia.
jsz