Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego uznała, że język stosowany w aplikacji CA24 Mobile banku Credit Agricole jest prosty i przyjazny dla użytkownika i potwierdziła to stosownym certyfikatem. To kolejne potwierdzenie, że bank Credit Agricole komunikuje się ze swoimi klientami w przejrzysty i zrozumiały sposób.
Eksperci z Pracowni Prostej Polszczyzny przenalizowali ponad 53 tys. słów i 2 tys. ekranów aplikacji mobilnej CA24 Mobile. Uznali, że wszystkie komunikaty i treści stosowane przez bank są napisane prostym językiem i przeciętny użytkownik nie powinien mieć problemu z ich zrozumieniem – informuje uczelnia.
– Bankowe aplikacje mobilne to wielkie wyzwanie pod względem językowym. Zwykle powstają w etapach, ich treść redagują różne zespoły, a poza prostymi komunikatami muszą się w nich także znaleźć poważne noty prawne. Wszystko to sprawia, że język typowej aplikacji jest niespójny – mówi językoznawca z Uniwersytetu Wrocławskiego, dr hab. Tomasz Piekot.
Więcej: https://uwr.edu.pl/credit-agricole-uzyskal-certyfikat-prostego-jezyka-w-aplikacji-mobilnej/
jsz