Zakończył się trzyletni, międzynarodowy projekt edukacyjny „PHERECLOS – Open Schooling jako narzędzie wspierające skuteczną edukację”. Przedsięwzięcie to realizowało konsorcjum, w skład którego weszło 14 europejskich instytucji i uczelni – w tym Uniwersytet Śląski – oraz uniwersytet z Kolumbii.
Jednym z najważniejszych działań był program mentorski Transnational Education Mentoring Partnerships, którego liderem była śląska uczelnia. W ramach tej inicjatywy utworzono 10 międzynarodowych partnerstw i zaangażowano łącznie 44 partnerów – uniwersytety, uniwersytety dzieci, szkoły i instytucje europejskie związane z formalnym lub pozaformalnym obszarem edukacji.
Model edukacji Open Schooling umożliwia i wykorzystuje współpracę pomiędzy lokalnymi podmiotami edukacji formalnej i pozaformalnej, stawiając szkoły w centrum lokalnej społeczności oraz pozwalając na refleksję i reagowanie na wyzwania zewnętrzne – czytamy w serwisie Uniwersytetu Śląskiego.
jsz