Uniwersytet Śląski w projekcie „PHERECLOS – Open Schooling jako narzędzie wspierające skuteczną edukację”

03.01.2023
Uniwersytet Śląski

Zakończył się trzyletni, międzynarodowy projekt edukacyjny „PHERECLOS – Open Schooling jako narzędzie wspierające skuteczną edukację”. Przedsięwzięcie to realizowało konsorcjum, w skład którego weszło 14 europejskich instytucji i uczelni – w tym Uniwersytet Śląski – oraz uniwersytet z Kolumbii.

Jednym z najważniejszych działań był program mentorski Transnational Education Mentoring Partnerships, którego liderem była śląska uczelnia. W ramach tej inicjatywy utworzono 10 międzynarodowych partnerstw i zaangażowano łącznie 44 partnerów – uniwersytety, uniwersytety dzieci, szkoły i instytucje europejskie związane z formalnym lub pozaformalnym obszarem edukacji.

Model edukacji Open Schooling umożliwia i wykorzystuje współpracę pomiędzy lokalnymi podmiotami edukacji formalnej i pozaformalnej, stawiając szkoły w centrum lokalnej społeczności oraz pozwalając na refleksję i reagowanie na wyzwania zewnętrzne – czytamy w serwisie Uniwersytetu Śląskiego.

Więcej: https://us.edu.pl/uniwersytet-slaski-w-projekcie-phereclos-open-schooling-jako-narzedzie-wspierajace-skuteczna-edukacje/

 

jsz


Szkolnictwo wyższe