Sztuczna inteligencja pomaga wrocławskim studentom badać media cyfrowe

01.02.2024
fot. P.Dziurman/REPORTER

Studenci kierunku sztuczna inteligencja na Politechnice Wrocławskiej zaprezentowali projekty, które realizowali w ramach zajęć z analizy mediów. Studenci szukali m.in. odpowiedzi na pytania, co słuchana przez nas muzyka mówi o naszej osobowości i jak na podstawie setek tysięcy opinii o restauracjach zjeść coś dobrego we Wrocławiu. 

Studenci zbadali też wpływ miniaturki filmu na YouTube na jego popularność. Przeanalizowali dane z ponad 500 tys. filmów, na które składały się statyczne obrazy i metadane. Po przefiltrowaniu i dopasowaniu otrzymali ok. 30 tys. wyników do dalszej analizy. Ostatecznie okazało się, że pojawienie się określonych elementów w miniaturce np. psa, może mieć pozytywny wpływ na jego popularność, w przeciwieństwie do np. książki.

W ramach zajęć zespoły przygotowały też plakaty naukowe, na których przedstawiono cel badań, zastosowane metody i uzyskane efekty. Do połowy lutego można je zobaczyć w Strefie Kultury Studenckiej, a następnie zostaną przeniesione do Technopolis.

Więcej: https://pwr.edu.pl/uczelnia/aktualnosci/sztuczna-inteligencja-pomaga-badac-media-cyfrowe-13191.html

 

jsz


Humanistyka